A kosár bevásárló közösségek helyi termékek forgalmazására jönnek létre szerte az országban. Egy webshop felület és adott átadási napok segítségével, valamint sok önkéntes munkával közvetlen kapcsolatot teremtenek helyi termelők és a vásárlók között.
Ha szeretnél kapcsolódni egy ilyen közösséghez, vagy szívesen részt vennél egynek az alapításában, akkor jó helyen jársz.
Oldalunk használatához, valamint kosár bevásárló közösségek létrehozásához a Tudástár nyújt segítséget.
Tartalomjegyzék
Részletes tartalom
1. A tudástár és az oldal használatáról
Ez az oldal azért jött létre, hogy segítséget nyújtson bevásárló közösségek létrejöttéhez, illetve további fejlődéséhez A helyi közösségek megerősödése idővel…
2. Mi a bevásárló közösség?
A bevásárlóközösségek (más neveken: kosárközösségek, szatyor közösségek, batyu közösségek) olyan önkéntes alapon szerveződő csoportok, amelyekben a helyi élelmiszer termelők és…
3. Hogyan indítsunk bevásárló közösséget?
Mielőtt erre a kérdésre válaszolnánk egy nagyon fontos megjegyzést szeretnénk megfogalmazni. A bevásárló közösségek önszerveződő, önrendelkező csoportok. Akkor van értelme…
4. A bevásárló közösségek elindításának további feltételei, lépései
A következőkben igyekeztünk sorravenni azokat a legfontosabb témákat, amik egy bevásárló közösség elindításához szükségesek. Az itt leírtak nem kötelező jellegűek,…
4.1 Jogi, szervezeti háttér
Ha a szervezeti hátteret nézzük, akkor az első kérdés az, hogy maradjunk informális csapat, vagy válasszunk a meglévő szervezeti típusok…
4.2 Informatikai rendszer
A bevásárló közösség több termelő többféle termékét igyekszik eljuttatni sok helyi fogyasztóhoz. A kezdeti időkben voltak közösségek, ahol excell táblázatot…
4.3 Termékpaletta (portfólió) meghatározása és a termelők megtalálása
Ebben a kérdéskörben szintén több szempontot is érdemes végiggondolni. Nézzük ezt a vásárlók felől: ma szeretjük azt vásárlóként, hogy a…
4.4 Infrastrukturális feltételek biztosítása
Ha van közösség, vannak termelők és termékek, valamint vannak leendő vásárlók, akkor ki kell találnunk, hogy a termékek miként fognak…
4.5 A közösség gazdasági fenntarthatóságát szolgáló üzleti modell kialakítása
Ha nem szeretnénk állandóan adományokból, vagy pályázati pénzből működtetni a közösségünket, akkor érdemes egy üzleti modellt kidolgozni erre. Az üzleti…
4.6 A közösség szociális életének megszervezése
Hogy is néz ki egy bevásárló közösség? És miért érdemes a közösség szociális életével is foglalkozni? Az elnevezésben benne van…
4.7 Vásárlói toborzó rendszer
Az induláskor a vásárlók “kegyeiért” is meg kell dolgozni. Mára a bevásárló közösségek már jobban bekerültek a köztudatba, de 5-6…
4.8 Az átadási napok megszervezése
Ez egy izgalmas logisztikai feladvány. Ha már kitaláltuk, hogy milyen rendszerben szeretnénk lebonyolítani az átadási napokat, pl. a termelők közvetlenül…
4.9 Működésünkre tekintsünk tanulási folyamatként
Aki idáig eljutott, talán érti, hogy miért került ide ez a pont. Nagy valószínűséggel A ti településeteken sem csinált még…
5. Miért indítsunk bevásárló közösséget?
Talán a ‘hogyan indítsunk bevásárló közösséget?’ kérdés előtt kellene tisztázni azt, hogy miért indítsunk bevásárló közösséget. Számtalan választ lehet erre…
6. Bevásárlóközösségek webshop platformja
A szoftver bemutatása
7. Bevásárló közösségünk üzleti modellje
A non-profit csak azt jelenti, hogy profitot nem termel. Viszont gazdaságilag minden közösségnek önfenntartóvá kell válnia. Ez a hosszú távú…
8.Termék Minősítő Rendszer
A Nyíregyházi Kosár bevásárló Közösségben megalkottunk egy környezettudatos vásárlást segítő eszközt, melynek segítségével 5 szempont vizsgálásával kaphatunk teljes(ebb) képet a…