1. Szerepkörök és beállítások

Szerepkörök

A kosár szoftverben 5 szereplőkör van

  • vásárló: az oldal webshop (termék) felületén tud regisztrálni, erről részletesebben a regisztráció és belépés oldalon olvashatsz.
  • termelő: ugyancsak a webshop felületen tud regisztrálni
  • átvevő: az átadó napon a helyszínen a átveszi a vevők által megrendelt termékeket, tehát a fizikai termékforgalmat bonyolítja
  • pénztáros: az átadó napon a pénzforgalmat bonyolítja
  • admin: a helyi adminok hozzáférnek az összes szereplő és termék adataihoz (kivéve a jelszavakat), segítik a termékfeltöltést és az adminisztrációt, menedzselik a regisztrációkat, az oldal megjelenését, a kommenteket, a pénztáros funkciókat és kapcsolatban vannak a Kosár Szoftver központi üzemeltetőivel, a szuperadminokkal.

Minden szerepkör egyben vásárló is, tehát aki nem vásárlóként regisztrált, az is tud vásárolni a rendszerben. Bár az átvevőnek és a pénztárosnak van külön szerepköre, de emellett van egy átvető+pénztáros szerepkör is egyben. 

Az admin tud átvevői, pénztáros és további admin jogokat adni, míg termelőként és vevőként önállóan is lehet regisztrálni.

Csak azok kapjanak ADMIN jogosultságot, akik valóban használják és tisztában vannak a használatával!

Beállítások

Az alábbi beállítási lehetőségek jelennek meg az Adminok számára a baloldali sávban

A termékkategóriákról külön fejezet szól, ez az egyik első lépés, hiszen az új terméket egy meglévő kategóriához kell csatolni. A részletes leírást itt találod.

A termék mennyiségi egységekből alapesetben fel vannak töltve a legfontosabbak, de ez alatt a menüpont alatt lehet továbbiakat felrögzíteni.

A termék jelölők az egyes termékekhez rendelhető kis piktogramok (ikonok), amelyek a termékoldalon jelennek meg. Itt is van alapesetben feltöltött lista, de ez itt bővíthető.

Az átvételi napok alatt a rendszer folyamatának legfontosabb lépéseit, a vásárlási ciklusok kezdetét és végét, a termelők számára fontos előkészítési és az átvevők számára fontos átvételi időt lehet beállítani. Akár egész évre előre be lehet állítani ezeket a dátumokat.

A pénztárak menüpontban találhatók a pénztárosok, valamint itt lehet beállítani azok státuszát. Ez lehet nyitott (open) és zárt (closed). Az itt felrögzített személyeket lehet majd hozzáadni az átadási napon a pénztárakhoz.

A pénztári jogcímek alatt a be- és kifizetésekhez köthető jogcímeket lehet felrögzíteni. Ezeket a jogcímeket tudják majd a kasszában dolgozók felhasználni.

A ládák menüpont alatt a vásárlók megrendeléseit tároló kosarakat lehet felrögzíteni. Jelenleg fejlesztés alatt áll egy olyan intelligens megoldás, amely az adott termékek, rendelések méretéhez, súlyához igazítja és osztja ki a megfelelő ládát.

A galériák menüpont alatt képsorozatokat lehet felrögzíteni és egy kód segítségével a honlap bármely részébe beilleszteni.

A dokumentumkezelő alatt letölthető dokumentumokat érdemes tárolni (pdf, doc). A szürke felületre lehet ráhúzni a feltölteni kívánt fájlt, illetve tallózással is megkereshető. A dokumentumnak egy címet kell adni és ezután a rendszer feltölti az online tárhelyre. Nem érdemes nagyméretű dokumentumokat itt tárolni, de a legfontosabbak, mint például az együttműködési szerződések, működési szabályzatok, ÁSZF, stb. ide feltölthetők.

Az irányítószámok alatt azokat tüntessük fel, ahonnak szeretnénk, hogy regisztráljanak a vevők. Mivel fontos a lokalitás, ezzel a megoldással biztosítható, hogy például egy jól sikerült marketing után ne egy másik városból érkezzenek be hirtelen új vevői regisztrációk. Az egyes irányítószámok mellett lehet feltüntetni a kiszállítási díjakat, amennyiben vállaltok kiszállítást is. Apró trükk: ha egy-két távolabbról bejáró bejáró vevő miatt feltüntettek egy messzebbi irányítószámot, ott érdemes magas kiszállítási árral kordában tartani az új regisztrációt. Ha nem kívántok kiszállítást vállalni, akkor a Konfiguráció menü alatt a maximum szállítást 0-ra kell állítani. Csak az aktív státuszra állított irányítószámról lehet majd regisztrálni a vásárlóknak.

A szótárban található a szoftverben található, részben angolról fordított rendszerinformációs szövegek, valamint az értesítő emailekben kiküldött szövegek is. Ezek mindegyike átszerkeszthető. Bizonyos alapadatokat, mint pl. a copyright szöveg, az új szoftver átadásakor a Nyíregyházi Kosár Szoftver csapata előre beállít majd. Tipp: nem kell az egész szótárat átböngészni, ha van egy olyan kifejezés, amit szeretnél átírni, akkor a Tartalom alatt található keresőbe írva gyorsan odaugorhatsz a szótárban.

A konfiguráció menüpontban számos rendszer és oldalszintű beállítást lehet elvégezni. Ezt elsősorban az oldal létrehozása után, a testreszabás alkalmával kell beállítani. A konfiguráció részletes beállításairól bővebben itt olvashatsz.