3. Az oldal konfigurációja

A konfiguráció almenü beállításai

A Beállítás menü Konfiguráció almenüje alatt találhatók az oldal alapbeállításához szükséges lehetőségek.

A maximum rendelésszámmal tudod meghatározni, hogy egy vásárlási ciklusban maximum hány vásárlót tudtok fogadni. Ezt főleg az átadóhely mérete, az önkéntesek és a kiszolgálószemélyzet kapacitása határozza meg. Lehetnek olyan időszakok, mint például karácsony előtt, amikor hirtelen megnőhet a forgalom, ilyenkor hasznos lehet a rendszer működőképességének fenntartása érdekében limitálni a vevőszámot.

A maximum szállítás ugyancsak a rendszer kapacitáshatárát szabja meg, tehát hogy hány vevőnek tudtok kiszállítást vállalni egy eladási ciklusban. Ha 0-ra állítod ezt a számot, akkor az annyit jelent, hogy nem vállaltok kiszállítást, így a vásárlói oldalon ez az opció nem jelenik meg.

A karbantartási mód általában inaktív lesz, akkor kell aktívra állítani, amikor a szoftver működését valamilyen rendszerkarbantartási okból szüneteltetni kell. Ilyenkor a vásárlói felületen egy üzenet tájékoztat arról, hogy a vásárlás átmenetileg szünetel.

A Mailchimp API kulcs alatt lehet összekötni a Mailchimp hírlevél küldő rendszert a szoftverrel. Így a honlapon keresztül érkezett feliratkozók automatikusan a Mailchimp adatbázisába kerülnek. A Mailchimp 2000 felhasználóig ingyen használható, korlátlan számú hírlevél kiküldési lehetőséggel. Gondold át, hogy milyen gyakorisággal küldesz ki hírlevelet, a túl gyakori küldés panaszokhoz és leiratkozáshoz vezethet. A rendszer a regisztrációról, a rendelésekben történő változtatásokról automatikusan küld ki emaileket, de ezt nem a Mailchimpen keresztül teszi.

A Facebook és Youtube csatorna linkjeit, ha vannak ilyenek itt lehet beilleszteni. A két szolgáltató ikonja a alul a láblécben fog megjelenni minden oldalon.

A Térkép URL a Google Maps szolgáltatás segítségével ugyancsak az oldal alján elhelyezkedő lábléc jobb szélén mutatja meg az átadó helyszín térképét. A kis térképrészletre kattintva egy új ablakban jelenik meg az egész képernyős térkép. A link generálásához a Google Maps oldalára kell menni, ott a bal felső keresőmezőbe beírni a pontos címet, majd a felső böngészőkeresőben található linket kell bemásolni.

A CSS szín 1-4 alatt az oldal alapszíneit lehet beállítani. A CSS a stíluslap kifejezés angol rövidítése.

A honlap alapszíneit itt lehet beállítani

A színeket a hosszú csíkra kattintva lehet beállítani. A színárnyalatot a színpalettáról lehet kiválasztani, alatta pedig egy csúszkán az alapszínek között tudsz vándorolni. Ha már előre kiválasztott színt szeretnél használni, akkor alul a szín RGB kódját adhatod meg. Az RGB feliratra kattintva kiválaszthatsz más kódrendszert is, mint a HSL (alapszínek %-ban) illetve a legismertebb a HEXA kód, ami jellemzően így néz ki: #2C9337. (ez egy hexadecimális számrendszerbeli szám).

A színpalettával az oldal alapszíneit tudod beállítani.

A színcsík mellett egy kis színes gömb szerepel, erre kattinva egy kis pipettával az oldalon található színek kódját tudod kiolvasni.

Az egyes színek használata:

  • CSS szín 1: menüsor, üdvözlősáv, lábléc háttérszíne
  • CSS szín 2: a gombok háttérszíne, a linkek színei, a felugró szövegbuborékok háttérszíne
  • CSS szín 3: a fülek színei (pl. hozzászólás, értékelés

Az oldal alapszíneinek kiválasztásánál javasoljuk, hogy vedd figyelembe az olvashatóságot, tehát a szöveg és a háttérszín kontrasztos legyen, valamint érdemes nem túl harsány (pl neon) színeket választani. Érdemes odafigyelni a színtévesztőkre is, mivel a lakosság 5%-a ebben érintett. Ha van logótok, akkor a logó színvilágát érdemes összeegyeztetni a honlap alapszíneivel.

A Követőkód head és body alatt a honlap látogatói forgalmának, oldalstatisztikáinak gyűjtéséhez szükséges követőkódokat lehet beilleszteni. Ez az oldal és a Google Analytics, valamint a Google Tag Manager rendszereinek összekapcsolásával érhető el. Amennyiben nem vagy járatos ezen a területen, úgy kérd a Nyíregyházi Kosár támogatói csapatának segítségét.

A Képfeltöltő segítségével 3 alapképet lehet beállítani:

  • a logó az oldal bal felső sarkában jelenik meg. Egyben link is, rákattintva a főoldalra térünk vissza. A logó mellett az oldal címe, tehát a kosárközösség neve is megjelenik.
  • a favicon (favorites icon) egy weboldalhoz vagy laphoz tartozó ikon, amit a modern böngészők a navigáció megkönnyítésére különböző helyeken megjelenítenek, például a böngésző címsorának vagy a böngészőfül elején, a könyvjelzők előtt. Favicon 16×16 képpontból áll, ICO, PNG és GIF formátumok használhatók. Ezen az oldalon létrehozhatsz favicont a saját logódból.
  • a térkép feltöltéséhez egy fotót lehet beilleszteni vagy a google maps térképből, vagy egy fotót az átadó épületről.

Szerkesztés az Oldalak menüben

Itt található az oldal összes linkjének megnevezése, valamint elérési útja (URL linkje). Az ún. Url mező relatív linket tartalmaz, ezért a teljes linkhez az oldal domain nevét az elején hozzá kell adni. Például: shop.nyiregyhazikosar.hu majd hozzátenni a relatív linket: /termeklap/batata és a teljes link így néz ki: shop.nyiregyhazikosar.hu/termeklap/batata

Mire használhatjuk az Oldalak menüpontot?

Például a termelői, vásárlói és adatvédelmi nyilatkozatok szövegét itt tudjuk átszerkeszteni. Legegyszerűbb, ha a Keresés mezőbe beírjuk a nyilatkozat kulcsszót, majd megnyomjuk a Szűrés gombot. Ekkor megjelenik a három nyilatkozat, amelyeket az Adatok szerkesztése gombbal tudunk szerkeszteni. Itt a Szerkeszthető oldalak részhez kell legörgetni, és átírni a megfelelő részeket. Végül ne felejtsük el menteni a változtatásokat.

A nyilatkozatok szövegének átszerkesztése itt történik