5. A navigáció beállításai

A Navigáció menüpont alatt a fejlécben és a láblécben szereplő menüket, valamint a fejléc alatti üdvözlősávban elhelyezkedő váltott képsorozatot, az ún. slidert, és a blog beállításait lehet elvégezni.

A Menü header a felső sorban található menüpontokat állítja be. A vásárlás, a helyi 1% és a termelőink menüpontok automatikusan be lesznek állítva, de mármilyen új menüt is létre lehet itt hozni. Ha használtok TMR rendszert, akkor például érdemes lesz azt itt a menüben is létrehozni.

Új menü létrehozásakor a Tartalom fül alatt a név mezőbe az oldal címét, a leírásba az oldal tartalmát kell beírni. A Kép fül alatt az oldalhoz tartozó kiemelt képet lehet feltölteni, ami a közösségi megosztó oldalakon megosztott link esetén jelenik majd meg. A Navigáció fül alatt a megnevezéshez a menü megnevezését írjuk be, link típus oldal esetén legyen “route” a státusz pedig “active”. “Inactive” státuszban a menü nem jelenik meg, de nem törlődik a rendszerből. A leírás részbe az oldalról lehet egy-két mondatot írni, amely a képpel együtt a közösségi megosztó oldalakon fog megjelenni, amennyiben a linket ott megosztanád.

A Menü footer alatt beállíthatók a láblécben, a copyright szöveg mellett megjelenő linkek. Jellemzően ide érdemes feltölteni a GDPR és az ÁSZF dokumentumokat. Ezek tartalmához példaként érdemes a Nyíregyházi kosár oldalán található verziókat megnézni. A beállítási és feltöltési feladatok itt is ugyanazok, mint az előbb leírt Menü header beállításai.

A Slider, vagy képsorozat az üdvözlősávban található és tájékoztató, valamint üzenő felület lehet a vásárlók felé. Itt képek úsznak el egymás után pár másodpercenként. Érdemes a képek háttérszínét egyeztetni az üdvözlősáv háttérszínével. Ajánlott slider képméret: 835×760 pixel. A képek szerkesztéséhez remek segítség lehet a canva.com ingyenes képszerkesztő oldal. Inspirációért látogass el a Nyíregyházi kosár oldalára.

A Blog oldal remek lehetőség arra, hogy szervezetként bemutatkozhassatok, hírt adjatok magatokról, bemutassátok a beszállítókat. Tehát elsősorban imidzs építésre, és a vásárlói tudatosság fejlesztésére alkalmas. A feltöltési feladat itt is megegyezik az előzőekkel.