Az induláskor a vásárlók “kegyeiért” is meg kell dolgozni. Mára a bevásárló közösségek már jobban bekerültek a köztudatba, de 5-6 éve még sok vevő bizalmatlanul figyelte ezt a kezdeményezést. Minden esetre érdemes sorba venni azt, hogy miképpen találjuk meg a vevőket a közösségbe:
- Facebook oldalt indíthatunk (sok időt igényel a rendszeres posztolás, de idővel egy jó kommunikációs felület lehet, ahol a heti aktualitásokat is meg lehet jelentetni, vagy különböző kampányokat lehet megvalósítani).
- Kereshetünk meglévő közösségeket (pl. kismamák klubját, nyugdíjas klubokat), náluk tarthatunk előadásokat a leendő tagok számára. Az előadás alkalmas arra, hogy a közösség társadalmi céljait is bemutassuk.
- Szórólapozhatunk, lehetőleg célzottan, például ismeretségen keresztül, hogy minél kevesebb legyen a kéretlen posta.
- Használhatjuk a már meglévő közösség tagjainak az ismeretségi hálóját is a vevőkör bővítésére (Hozz magaddal még egy vevőt!).
Ezeken felül még számos más ötlet jöhet, használjuk ki közösségünk kreativitását!