Ha nem szeretnénk állandóan adományokból, vagy pályázati pénzből működtetni a közösségünket, akkor érdemes egy üzleti modellt kidolgozni erre. Az üzleti modell nem csak akkor hasznos, ha egy profitot termelő céget szeretnénk csinálni. Bár a bevásárló közösségek non-profit jelleggel működnek szerte a világban egy közösség működését is finanszírozni kell. Itt is van sokféle költség: Bérleti díjak, könyvelés, rezsi, időnként beruházási költségek, illetve az önkénteseknek is érdemes adnunk juttatásokat. Ezek ugyan nem pénzbeliek, de pénzbe kerülnek, mint pl: innivaló, szendvics, vagy közösség építő kirándulások.
Az üzleti modell tervezéséhez mi a Canvas (vászon) modellt javasoljuk, ami nem csak a pénzügyeket segít átgondolni, hanem a közösség működésének az összes folyamatát.
A közös gondolkodás és tervezés ebben az esetben is nagyon hasznos tud lenni. Amit egy közösség alakít ki, az nagyon erős lehet. Nem véletlenül kerülnek be a közös tervezési módszerek egyre több cég fejlesztési módszerei közzé.
Persze a pénz kényes téma. Alkalmas arra, hogy mi emberek ezen összevesszünk egymással. De ezt nem lehet megspórolni, és kiváló alkalom arra, hogy a közösségben a bizalom fejlődjön.