5.2 Informatikai rendszer

A bevásárló közösség több termelő többféle termékét igyekszik eljuttatni sok helyi fogyasztóhoz. A kezdeti időkben voltak közösségek, ahol excel táblázatot küldtek ki erre a célra, de beláthatjuk könnyen, hogy ez sem a termelőnek, sem a fogyasztónak nem komfortos módszer. Olyan rendszert kell létrehozni, ami képes ezt a sokféle feladatot integrálni, és ami segíti mind az átadási folyamatok rendszeres megszervezését, mind a termelő és vevő közötti egyéb kommunikáció megvalósítását. További lényeges funkció pl. a vevői visszajelzések, értékelések kiszolgálása.

Az informatikai rendszer létrehozása az egyik kritikus pontja a hazai bevásárló közösségek működésének. A legtöbb közösségek nincs pénze az induláskor egy komoly szoftver fejlesztésére. De tapasztalata sincs arról, hogy mit is kellene tudnia ennek a programnak. A korábbi gyakorlat az volt, hogy minden közösség valahogy mégis megoldotta ezt egy alapszinten. Volt ahol egy önkéntes értett a webshop programozáshoz, és elkészített egy alap funkciókkal rendelkező felületet, excel táblák, google form-ok használata vált gyakorlattá.

Amikor az informatikai rendszer kialakításáról gondolkodunk, akkor érdemes azt is szem előtt tartani, hogy ezeket a rendszerekei üzemeltetni és fejleszteni is kell. Az általunk fejlesztett webshop szoftvert, amely a 2013-óta összegyűlt tapasztalataira építve fejlesztettük, és a lehető legtöbb funkciót tartalmazza, alkalmas arra, hogy bármely bevásárló közösség a saját arculatához igazítva használja.

Az ajánlatunk lényege, hogy a szoftver használatához nem szükséges azt megvásárolni, csupán a karbantartás és fejlesztés költségeit fedező használati díjat kigazdálkodni. Így a bevásárló közösség webshop szoftver fenntartását több közösség együtt finanszírozza, ezáltal az egyes közösségekre kevesebb költség jut, mintha ezt egyesével maguk oldanák meg. Ezen felül a közös tapasztalatra épített fejlesztés erősebb rendszert eredményez, mint az önálló, egymástól elszigetelt próbálkozások.